Máte záľubu, alebo dokonca prácu ako foodbloger? Alebo máte svoj vlastný streetfood, reštauráciu či stánok s občerstvením? V dobe obrovskej konkurencie, kedy ste doslova závislí na reklame, potrebujete vašich potenciálnych zákazníkov osloviť fotkami napríklad na vašom účte na Instagrame, ktoré v nich okamžite prebudia hlad a donútia ich navštíviť vašu prevádzku. Nemáte rozpočet na nafotenie vašich produktov profesionálnym fotografom? Nevadí, ukážem vám, ako nafotiť jedlo mobilom.
Pre fotenie jedla si vyčleňte jeden celý deň, kedy vašu prevádzku zavriete. Z každého jedla v ponuke uvaríte 2-3 porcie, z ktorých následne vyberiete tú najkrajšiu a tú použijete na fotenie. Je dobrým zvykom, že pri si fotení produktových fotografii v gastro sektore zavoláte na pomoc napríklad rodinu alebo známych, ktorí sa po úspešnej akcii postarajú o „likvidáciu zvyškov“. 🙂
Na vyhotovenie fotiek, ktoré budú zdobiť váš web, FB alebo Instagram sa nebojte siahnuť aj po nejakom jednoduchom filtri. Jedlo by malo odfotené čo najvernejšie, je však dokázané, že keď sú napríklad na fotke burgrov rajčiny dokonale červené a žemľa chrumkavo zlatistá, fotografia pritiahne viac zákazníkov, ako keby boli farby nevýrazné. Odporúčame fotiť jedlo v detaile, pričom pekne vyzerá mierne rozmazané okolie a zaostrené jedlo v popredí. V rámci farieb siahnite po teplých odtieňoch.
Jednou z možností, ako odfotiť jedlo, je fotiť ho na bielom pozadí – napríklad na stole či obyčajnej plachte. Pod jedlom môžete nechať aspoň tanier, papierovú tácku alebo iný spôsob servírovania, ktorý vo vašej prevádzke využívate. Takéto fotografie sa prevažne hodia aj do printu – napríklad na jedálne lístky.
Ak chcete každý deň na sociálnu sieť pridať príspevok s novým lákavým jedlom, použite tematické pozadie. Jedlo môže byť položené napríklad na drevenom stole spolu s oroseným pivom, v pozadí môže byť rozmazaná panoráma vašej reštaurácie, no jedlo môžete držať aj v ruke a doslova ho ponúkať fotografovi.
Okrem stylingu zátišia je dôležitý aj styling samotného jedla. Wrap vyzerá najlepšie vtedy, keď je rozrezaný na dve polovice. Pizza vyzerá originálne, keď z nej niekto práve berie prvý trojuholník, z ktorého sa ešte ťahá syr. Pri stylingu jedla môžete popustiť uzdu vašej fantázii a prebudiť v sebe nielen fotografa, ale aj reklamného guru.